Σάββατο 23 Μαΐου 2015

Αχ, Μάνα μου Ελλάς...




                                                      Πηγή:  ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Φωτογραφήματα.

 
Δεν έχω σπίτι πίσω για να `ρθώ
ούτε κρεβάτι για να κοιμηθώ
δεν έχω δρόμο ούτε γειτονιά
να περπατήσω μια Πρωτομαγιά.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που ξυπνήσανε τα φίδια
εσύ φοράς τα αρχαία σου στολίδια
και δε δακρύζεις ποτέ σου μάνα μου Ελλάς
που τα παιδιά σου σκλάβους ξεπουλάς.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τότε που στη μοίρα μου μιλούσα
είχες ντυθεί τα αρχαία σου τα λούσα
και στο παζάρι με πήρες γύφτισσα μαϊμού
Ελλάδα Ελλάδα μάνα του καημού.

Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα
μου τα ‘πες με το πρώτο σου το γάλα.

Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ κοιτάς τα αρχαία σου τα κάλλη
και στις αρένες του κόσμου μάνα μου Ελλάς
το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς.


                           Νίκος Γκάτσος , Μάνα μου Ελλάς


 Κάθε ομοιότητα του έντρομου, συμπαθούς, κακοποιούμενου -ανθρωπόμορφου- ζώου, όπως και του φέροντος το μαστίγιο γύφτου με πρόσωπα τα οποία διαδραματίζουν καίριο ρόλο στην πολιτική & οικονομική σκηνή της Ευρώπης ή του πλανήτη ολόκληρου, αποτελεί -θα έλεγε κανείς- μάλλον περίπτωση απλής σύμπτωσης. 

Το πρόσωπο της φοβισμένης μαϊμούς όμως μπορεί φυσικά να σας ξυπνήσει συνειρμούς που θα σας δείχνουν το ίδιο σας το πρόσωπο, πρόσωπα των δικών σας, την χώρα μας... 

Κάθε συχέτιση των περιστάσεων που βιώνουμε αυτόν τον καιρό σαφώς αφορά περίπτωση bullying -εκφοβισμού στην αυλή και δεν είναι καθόλου ατυχής. 

Προσπαθώ να μην θυμάμαι ποιός είναι "ο γύφτος" με το μαστίγιο...
Ένα τόσο διαχρονικό ψέμα δεν θα μπορούσε παρά να τελειώνει με έναν τέτοιο μισάνθρωπο. 

Μ' έναν τέτοιο "γύφτο"!
 



2 σχόλια: