Σάββατο 3 Φεβρουαρίου 2018

Τάκης & Ίων


...κατά εφημερίδων (και όχι μόνον)








[...] Όταν θέλω να μη χάσω τη δύναμί μου δε διαβάζω ελληνικές εφημερίδες. Και επειδή έχω πάντα ανάγκη να είνε μαζί μου η δύναμί μου διαβάζω της εφημερίδες όσο μπορώ σπανιώτερα. Η εφημερίδες είνε διαλυτικά χάπια. διαλύουν και το δυνατώτερο θάρρος, και της χρυσώτερες ελπίδες, και τα ζωντανώτερα όνειρα και κάνουν τους ανθρώπους σαν κι αυτές. Δε θέλω να διαλύεται η δύναμί μου.


[...] Διάβασα της εφημερίδες και έπειτα ήταν τόσο βρώμικοι, μικροί, σκουλήκια όλοι οι Έλληνες, και σκουληκοφωλιά ο ελληνισμός. Να πατήσω μέσα; 

Ίων Δραγούμης [αδημοσίευτα ημερολόγια 1902-1908]





       ΓΙΑΤΙ μου παρασταίνετε τον ήλιο, ποιόν ήλιο παρασταίνετε σ' αυτήν εδώ την πίσσα;



...........................................................................................

ΦΥΣΙΚΑ δεν είμαι και τόσο χαρούμενος - καθόλου χαρούμενος. Πριν από χρόνια ήμουν πολύ χαρούμενος. 


Η ΣΚΑΤΩΜΕΝΗ περιοχή της πολιτείας, τα σκατωμένα μούτρα των ανθρώπων που όλα θυμίζουνε υπουργούς - πρωθυπουργούς.


ΓΛΩΣΣΑ, φτηνή, πολύ φτηνή πουτάνα. Σιχαμερές εφημερίδες.


ΚΙ ΕΣΥ κοιμάσαι; γιατί κοιμάσαι;


Τάκης Σινόπουλος [ποιήματα 1973-1974





 



5 σχόλια:

  1. Καθρέφτης του πολιτικού κόσμου οι εφημερίδες και ο πολιτικός κόσμος αναντίστοιχος του ρόλου. Αλλ΄ ευθέως ανάλογος του λαού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α-ν-υ-π-ε-ρ-θ-έ-τ-ω-ς!

      Στροφή της κεφαλής αριστερά:
      όλα είναι σκατά.
      Στροφή της κεφαλής δεξιά:
      όλα είναι σκατά.

      [Οδ. Ελύτης, "Μαρία Νεφέλη"]

      Διαγραφή
  2. Υπερβολές! Υπάρχουν και καλές εφημερίδες. Ακόμα και στις μέτριες βρίσκει κανείς καλά κείμενα. Τι ισοπεδωτικές σκέψεις είναι αυτές; Τον καιρό του Δραγούμη εφημερίδες δημοσίευαν Παπαδιαμάντη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο καλέ μου, ΔΕΝ ξεχνώ όμως την εποχή που γράφονται αυτά και από τους δυο ... [όπως και την σημερινή εποχή που εγώ τώρα δολίως τα επαναφέρω ως -δήθεν- συμφραζόμενα...].

      Ο μεν Ίων είναι μόλις 23 χρόνων και βρίσκεται μπροστά στο όραμα του «εθνισμού» του, έχοντας μια πρόσφατη ντροπιαστική ήττα της Ελλάδος πίσω του(1897). Με ένα διεφθαρμένο, ανίκανο, δυσκίνητο, ανάλγητο, πολιτικάντικο, επίσημο κράτος και ένα καταφερτζίδικο δημοσιοϋπαλληλικό σύστημα στελέχωσης των δομών και διακυβέρνησης σε ισχύ. Προφανώς δεν διαβάζει στις εφημερίδες «αυτά που θα ήθελε». Γι’ αυτό αντιδρά. Λίγα χρόνια αργότερα ο ίδιος θα αρθρογραφει συστηματικά στις εφημερίδες ενώ μετά το 1915 θα εκδόσει ακόμα και δική του εφημερίδα με τον Σουλιώτη-Νικολαΐδη [«Πολιτική Επιθεώρησις»].

      Ο –αριστερός- Σινόπουλος από την άλλη τα γράφει αυτά τον καιρό που κοντεύει να πέσει η θλιβερή χούντα των συνταγματαρχαίων. Περιγράφει την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Αναφέρει μέσα σ’ αυτά και τις εφημερίδες...

      Σήμερα δυστυχώς ο «τύπος» και τα μίντια ς ξέρουμε πλέον καλά σε ποιανών τα χέρια έχουν περιέλθει... Τα πράγματα είναι σαφώς τρισχειρότερα. Και δεν μιλώ για τις ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις νησίδες-γραφίδες σοβαρότητας που έχουν περισωθεί μέσα στη γενική αποτελμάτωση και αποψίλωση του τοπίου...

      Διαγραφή
  3. Πολύ αντιπροσωπευτικά όλα τα αναφερόμενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή