Τετάρτη, 28 Ιουνίου 2017

"Έγωϊστική" [;] παραγγελία ζωντανού για το "μετά"...



[του Ίωνα Δραγούμη εν προκειμένω...]


Ο τάφος του Ίωνα Δραγούμη στο Α' Νεκροταφείο της Αθήνας* [φωτ. Ν.Τ./ 1987].


   [...] Γυρίζοντας από το νεκροταφείο είπα στην εξαδέλφη μου: "Όταν πεθάνω, να το ξέρετε. Εμένα να μη με θάψετε στη γη παρά να με κάψετε. Και αν δεν πεθάνω εδώ, παρακαλώ να ειδοποιήσετε όπου και αν βρίσκομαι, να με κάψουν και τη στάχτη μου να την πετάξουν στους δρόμους, να την πατούν οι ζωντανοί που θα περνούν".

    Και σκέφθηκα να γράψω μια διαθήκη που να το λέει αυτό. Μα έπειτα, αμέσως σκέφθηκα πως δεν αξίζει να δίνω τόση σημασία στον εαυτό μου, και το να λέω πως να με θάψουν, σημαίνει πως έχω μιαν αγάπη του εαυτού μου που δεν του αξίζει βέβαια. Ας κάμουν με μένα ότι θέλουν όταν πεθάνω. Δεν αξίζει ούτε και να το συλλογίζομαι [...]**.

                                                  ΙΩΝ ΔΡΑΓΟΥΜΗΣ, Οχτώβρης 1914 


 *Ο επίσημος [official] κατάλογος με τίτλο "ΤΟ Α΄ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ/ ΟΔΗΓΟΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ" των κυριών Καρδαμίτση-Αδάμη Μαρώς και  Δανιήλ Μαρίας/κυκλοφόρησε μέσα στο 2017 -και τον οποίον μάλιστα  προλογίζει ο Δήμαρχος των Αθηναίων!- απαξίωσε να συμπεριλαβει έστω και ένα μελος της οικογένειας Δραγούμη στις αναφορές του: πχ τον Ιστορικό, Φιλικό, Γραμματέα του Ι. Καποδίστρια και Πολιτικό Νικόλαο Δραγούμη, τον πολιτικό (και Πρωθυπουργό της χώρας διατελέσαντα) Στέφανο Δραγούμη, τον Ίωνα Δραγούμη, τους αδελφούς του Νίκο /τον ζωγράφο και  Φίλιππο -πολιτικό και λόγιο- κλπ κλπ κλπ...

"Στάχτη να την πατούν οι άνθρωποι" ...όπως έλεγε [κι έγραφε προβλέποντας] κι ο καημένος ο Ίων...

 
 **Από: Ίων Δραγούμης,"Φύλλα Ημερολογίου"-Τόμος Ε', 1913-1917, Επιμέλεια: Θ.Ν. Σωτηρόπουλος, Εκδόσεις Ερμής, 1986.



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου