Τρίτη, 3 Οκτωβρίου 2017

Υπάρχουν αρχαιότητες στο Ελληνικό;




Έχει τη μέση της και η άκρη – άκρη.
                                                                                                         Οδ. Ελύτης από τη Μαρία Νεφέλη 






 [...] Σαν τους δέκα μικρούς νέγρους της Αγκάθα Κρίστι οι ιστάμενες αρχαιότητες στον χώρο της επένδυσης στο Ελληνικό, εξαφανίζονται μία - μία μόλις πας να τις δεις. Όχι για μυστηριώδεις λόγους. Δεν εμφανίζονται επειδή δεν υπάρχουν, όπως διαπιστώσαμε το Σάββατο, οπότε το Liberal.gr επισκέφθηκε το ακίνητο και φωτογράφισε ό,τι υπάρχει, αλλά και ό,τι… δεν υπάρχει. Ακόμα και με την πρώτη ματιά, μπορεί να διαπιστώσει ο επισκέπτης του χώρου πως στη συντριπτική τους πλειονότητα τα αρχαία που αναφέρονται στα διάφορα υπομνήματα του υπουργείου Πολιτισμού είναι αόρατα. Επειδή είναι ανύπαρκτα!

 [ "Μαγική εικόνα οι αρχαιότητες στο Ελληνικό" / vimaonline ]


[...] Το ΚΑΣ αποφάσισε την κήρυξη έκτασης περίπου 300 στρεμμάτων στο Ελληνικό ως αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, χωρίς περιορισμούς δομησης. «Είναι σίγουρα μία κακή απόφαση, μένει να δούμε πόσο κακή» το αρχικό σχόλιο από πλευράς επενδυτών, «γίνεται ένα μεγάλο βήμα για την υλοποίηση της επένδυσης» εκτιμούν κύκλοι της κυβέρνησης.

                                                   [οι εφημερίδες] 


Για άλλους λόγους, και για άσχετο θέμα, ξεφύλλιζα  το  βιβλίο με την αναστατική επανέκδοση της "διαμαρτυρίας"  του ...παλαιού συγχωριανού μου Αθανάσιου Ρουσόπουλου καθηγητή της Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών κατά τον πρόπερασμένο αιώνα.
Αθαν. Ρουσόπουλος (1823-1898)
Η δημόσια παρέμβασή  του με τον τίτλο "Ο Παρθενών- ήτοι ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ κατά πάσης διορθώσεως του Παρθενώνος και μέθοδος προς σωτηρίαν αυτού" εκδόθηκε στην Αθήνα το 1895. Την σύγχρονη [2008] επανέκδοση προλογίζει ο ομότιμος καθηγητής της Αρχαιολογίας Βασ. Χ. Πετράκος οποίος στο εκτενές εισαγωγικό του σημείωμα γράφει μεταξύ άλλων:



Το ταφικό μνημείο του Ελληνικού. Το 1961 κατά τη σχεδίαση της επέκτασης του αεροδρομίου του ελληνικού αποδείχτηκε ότι στο μέσον του νέου τροχοδρόμου (taxiway) ΒΑ του μεγάλου διαδρόμου προσγειώσεως και απογειώσεως (runway) βρισκόταν ένας μεγάλος ταφικός περίβολος του 4ου π.Χ. αιώνος. Η Κυβέρνηση αποφάσισε την απομάκρυνση του μνημείου και το έργο αυτό ανέλαβα εγώ. Ολόκληρος ο περίβολος διαλύθηκε έως και τα θεμέλια και ανασυστήθηκε με τον ίδιο ακριβώς προσανατολισμό μέσα στον περίβολο του τέως Αμερικανικού Κολλεγίου Θηλέων, στο Ελληνικό όπου είναι θεατός από τον παραλιακό δρόμο. Δεν αφαιρέθηκε κανένας λίθος και δεν προστέθηκε επίσης κανένας. 

Ήταν πολύ εύκολο να αντικατασταθούν οι φθαρμένοι λίθοι του και το μνημείο να γίνει ωραιότερο και αρτιότερο, δεν θα ήταν όμως το ίδιο.



Επομένως, αφού το περιβόητο και κατα-κεκραγμένο ΚΑΣ ανοιχτά "κατηγορούμενο" πως ολιγωρεί, βυσσοδομεί, συνωμοτεί εναντίον της ειλημμένης απόφασης για την επένδυση στο Ελληνικό, καθώς φαίνεται μάλλον έχει κάποιο δίκηο, μήπως -λέω κι εγώ με το φτωχό μου το μυαλό- είναι ώρα και οι "επενδυτές" να ξεστομίσουν κι αυτοί δημοσίως τα αυτονόητα:

Πως αν βρεθούν αρχαιότητες εκείνοι θα λάβουν τα δέοντα μέτρα ώστε αυτές να αξιολογηθούν σωστά, από τους αρμόδιους να το κρίνουν, να προφυλαχθούν, να ανασυσταθούν -αν χρειάζεται- και αφού διασωθούν θα προβληθούν όπως πρέπει;

Μην εισπράττει μονάχα "το ανάθεμα" ο εν προκειμένω εύκολος στόχος...






2 σχόλια:

  1. Ως γνωστόν η Αθήνα ήταν περιτειχισμένη. Υπάρχει μια ζωηρή πιθανότητα να υπάρχει και σε 'κείνο το μέρος ένα τμήμα των τειχών. Αυτό δεν μπορεί όμως να αναστέλλει τις εργασίες, ειδικά όταν περιμένουν τόσοι άνθρωποι να βρουν δουλειά. Ωστόσο αυτό που με ξενίζει είναι άλλο, μα 100€ το m2, η Αττική Ριβιέρα βρε παιδί μου; Αν είναι δυνατόν!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το 100 ευρω το μέτρο [ο χασές;] γεννά θέσεις δουλειάς κι ανάλογο "χρήμα"... Υπ' αυτήν την έννοια θαρρώ πως κάπως δικαιολογείται το πράγμα.

      Το ενδιαφέρον πάντως είναι πως με το λαϊκιστικο συνάφι της συγκυβέρνησης κατέληξαν να ξεπουληθούν πολλά "κοψοχρονιά" κατά κανόνα...

      Διαγραφή