Τετάρτη, 4 Νοεμβρίου 2015

Η "μέσα" και η "έξω"...




Την ακούσα πρωί να γρυλίζει κοιτάζοντας μέσα από το τζάμι προς τα έξω. Είχε ορθώσει την τρίχα της θυμωμένη.  Προσπαθούσε να τρομάξει την απειλή που είχε τη μορφή μιάς άλλης γάτας. Η άλλη πάλι είχε μακάρια καθίσει πίσω από την κλειστή μπαλκονόπορτα κι απολάμβανε τον εκνευρισμό της. Ίσως με το μυαλό της να είχε ήδη μπει μέσα διαπερνώντας το τζάμι  και έγλειφε μέχρι κεραίας  το γεμάτο πιάτο της ...εσώκλειστης. 

Ένα τζάμι φράχτης όμως τις χωρίζει σθεναρά. Δυό κόσμοι οριοθετούνται. Ένας κόσμος -"ο από κει", "ο έξω", "ο άλλος" /άθλιος ή τρομερός- επιθυμεί διακαώς να μπει. Ένας άλλος αμύνεται με τρόπο αστεία υστερικό.

Βολεύτηκα για ελόγου μου να σκέφτομαι πως τίποτε δεν συνέβαινε και πως η απ' έξω "απλώς λιάζεται!". Η γάτα μου όμως δεν κατάλαβε τίποτα όταν της το ανακοίνωσα (καταλαβαίνει ακόμα ελληνικά!). Συνέχιζε να μένει τσιτωμένη. Η άλλη μακαρία (εκεί μπάστακας!)

Τελικά πήρα και της διάβασα ένα παραμύθι που βρήκα στην εφημερίδα (στη γάτα μου αρέσουν τα παραμύθια...):

«Με τους Σύριους να καπνίζουν κατά μέσο όρο περισσότερα από 1.000 τσιγάρα ετησίως, η κατανάλωση προϊόντων καπνού στη Γερμανία θα μπορούσε να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 810 εκατ. Τσιγάρα», λέει ο αναλυτής της Morningstar Φίλιπ Γκόραμ. 

Ωστόσο τα οφέλη στα οποία προσβλέπουν οι καπνοβιομηχανίες ενδεχομένως θα επηρεαστούν από την περιορισμένη καταναλωτική δύναμη των μεταναστών, κάτι που θα τους οδηγήσει στην κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων ή προϊόντων απομίμησης".

Στη τελευταία παράγραφο η γάτα μου έκανε επανάσταση. Πήρε φόρα και καρφώθηκε με δύναμη στο τζάμι για να τρομάξει την άλλη. 

Είχαμε κλάματα και αίματα...




«Με τους Σύριους να καπνίζουν κατά μέσο όρο περισσότερα από 1.000 τσιγάρα ετησίως, η κατανάλωση προϊόντων καπνού στη Γερμανία θα μπορούσε να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 810 εκατ. Τσιγάρα», λέει ο αναλυτής της Morningstar Φίλιπ Γκόραμ. Ωστόσο τα οφέλη στα οποία προσβλέπουν οι καπνοβιομηχανίες ενδεχομένως θα επηρεαστούν από τη περιορισμένη καταναλωτική δύναμη των μεταναστών, κάτι που θα τους οδηγήσει στην κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων ή προϊόντων απομίμησης. Πηγή: www.lifo.gr

6 σχόλια:

  1. Αγαπητέ Νώντα με αφορμή το κείμενο σου αναδύθηκε μέσα μου ένα ερώτημα που με ακολουθεί: ποιός είναι ο από δω και ποιος ο απο κει, γενικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. [από το "μαύρο χιόνι" ]

      Μικρό επίμετρο
      Μια τοπιογραφία εποχής:
      «Οι απ’ έξω», «οι από μέσα» και «οι από πάνω».

      «Οι από μέσα» και «οι απ’ έξω»…
      Τα γνωρίσματα των «απ’ έξω»: η ιδεολογία τους,
      η θρησκεία τους, η ιδιαιτερότητά τους. Στο διάβα των
      ιστορικών χρόνων, «απ’ έξω» υπήρξαν κατά καιρούς οι
      Εβραίοι, οι τσιγγάνοι, οι κομμουνιστές, οι ομοφυλόφι-
      λοι, οι αναρχικοί, οι μετανάστες.Η ουσία είναι πως κά-
      ποια στιγμή «οι από πάνω» —άλλως, άρχουσα τάξη—
      για τους δικούς τους λόγους επέλεξαν να προσδιορίσουν
      τους «απ’ έξω». Τους χαρακτήρισαν, λοιπόν, τους ση-
      μάδεψαν, τους βάφτισαν, τους προσέδωσαν ιδιότητες.
      Αν οι Εβραίοι ήσαν βρομιάρηδες, αντίχριστοι, άσχημοι
      με γαμψή μύτη και πονηρά μικρά μάτια, φιλάργυροι
      και συνωμότες, οι μετανάστες είναι με τη σειρά τους
      συμμορίες κακοποιών, έμποροι ναρκωτικών, αγράμ-
      ματοι, άθλιοι, απολίτιστοι, μισογύνηδες.
      Η προπαγάνδα και οι κάθε λογής ιδεολογικοί ή
      κατασταλτικοί μηχανισμοί θα φροντίσουν για τα πε-
      ραιτέρω: «Οι από μέσα» αρχίζουν να πείθονται πως για
      τα ποικίλα δεινά που ήδη υφίστανται —ή πρόκειται να
      τους συμβούν— ευθύνονται «οι απ’ έξω». Πράγμα που
      σύντομα προκύπτει σαν στέρεη πίστη. Πιστεύουν όλο
      και περισσότερο πως απειλούνται. Και η απειλή γεν-
      νάει το φόβο. «Οι από μέσα» μπαίνουν στο ρόλο των
      θυμάτων και «οι απ’ έξω» χρίζονται θύτες. Όταν όμως
      κάποιος πειστεί πως είναι έστω και εν δυνάμει θύμα,
      τότε όλες οι στάσεις και οι πράξεις του νομμιοποιού-
      νται.
      «Οι απ’ έξω» έχουν πια μετατραπεί σε εχθρούς
      και οι φοβισμένοι από μέσα επιτίθενται διατελώντας
      σε καθεστώς νόμιμης άμυνας, καθώς υπερασπίζονται
      το ΄Εθνος, τη θρησκεία, την ησυχία, το αγαθό της ζωής.
      Το έργο έχει επιτελεστεί πλήρως. Ο φόβος έφερε την
      πίστη και η πίστη το ακλόνητο δόγμα.Ο ρατσισμός και
      η ξενοφοβία έχουν πάρει τη δική τους περίοπτη θέση
      στο ζοφερό οικοδόμημα μιας «εθνικής συνείδησης».

      ΓούναρηςΜόδης -Νώντας Τσίγκας,Μάρτης 2010

      Διαγραφή
  2. Αχ αυτές οι γάτες σου!
    'Τα ομορφούλικά μου' όπως τα λες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γάτες, άνθρωποι...
      Ποιός ξεχωρίζει πια Δάφνη μου αγαπημένη...

      Διαγραφή