Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015

Η προσευχή του "Πάπα των φτωχών"...


κι ένα ποίημα για την "Ουτοπία"




“Χάρισέ μου, Κύριε, καλή χώνεψη αλλά και κάτι να ’χω να χωνέψω. Χάρισέ μου σωματική υγεία και την απαραίτητη αίσθηση του χιούμορ για να την διατηρήσω. Χάρισέ μου μια απλή ψυχή, που να ξέρει να θησαυρίζει μέσα της κάθε καλό και να μην τρομάζει εύκολα στη θέα του κακού, αλλά να βρίσκει τρόπους να επανορθώνει τα πράγματα. Χάρισέ μου μια ψυχή που να μη γνωρίζει τη βαρεμάρα, την γκρίνια, τους αναστεναγμούς και τις θρηνωδίες, ούτε το υπερβολικό άγχος εξαιτίας αυτού του εμποδίου που λέγεται “εγώ”. Χάρισέ μου, Κύριε, την αίσθηση του χιούμορ. Δώσε μου τη χάρη να μπορώ να δέχομαι τα αστεία, να βρίσκω λίγη χαρά σε αυτή τη ζωή και να είμαι ικανός να την μοιράζομαι με άλλους”


Πρόκειται για απόσπασμα από την ομιλία του Πάπα Φραγκίσκου προς τα μέλη της Κουρίας -σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί την καθημερινή προσευχή του- και την πρωτοείδα στο κείμενο "Γραφειοκρατικός Χριστιανισμός" του Σταύρου Ζουμπουλάκη στην Καθημερινή(4.1.2015)

Φαίνεται πως κάποιου είδους ..."π ε ρ ε σ τ ρ ό ϊ κ α"  ετοιμάζεται στους κόλπους της Καθολικής Εκκλησίας.

Τα λόγια της προσευχής ανήκουν στον  Τόμας Μωρ (Thomas More, 1475-1535) Φιλοσόφου, Νομομαθούς, Δικαστικού, Πολιτικού, Συγγραφέα, Δημοσιογράφου. Έφθασε στα ανώτατα αξιώματα της χώρας και διετέλεσε από μέλος του Κοινοβουλίου, αντεισαγγελέας του Λονδίνου,  μέλος του βασιλικού συμβουλίου, υπουργός του Θησαυροφυλακίου, Πρόεδρος της βουλής, μέλος της βασιλικής πρεσβείας της Φλάνδρας, μέχρι το αξίωμα του Λόρδου Σφραγιδοφύλακα. 
Συνέγραψε την περίφημη "Ουτοπία" καθώς επίσης: "Τα τέσσερα τελευταία πράγματα" -μελέτη για το θάνατο και τη ματαιότητα των εγκοσμίων, Τον "Διάλογο περί αιρέσεων". "Ικεσία  ψυχών", Μετέφρασε Λουκιανό, συνέγραψε την "Ιστορία του Ριχάρδου του Γ΄" κ.α. Επειδή κατέκρινε δημόσια και δεν ενέκρινε τον γάμο του βασιλιά Ερρίκου του VIII της Αγγλίας με την Άννα Μπόλεϋν καρατομήθηκε. Ανακυρήχθηκε "Άγιος" απο τον πάπα Πίο τον Θ΄το 1935.



Στίχοι γραμμένοι για το Νησί της Ουτοπίας, από τον ποιητή της Αγγλικής Βασιλικής Αυλής, κο Ανεμόλιο, γιό της αδερφής του Μωρολόγου.

Κάποτε τ' όνομά μου ήταν Ουτοπία,
Σα να λέμε μια χώρα που κανείς δεν πηγαίνει.
Μα τώρα πολεμώ του Πλάτωνα την "Πολιτεία" 
να τηνε φτάσω να την νικήσω την αστεία,
Γιατί 'ταν μοναχά μυθολογία πεζά γραμμένη
Σ΄εμένα είναι ζωή ό,τι στον Πλάτωνα ήταν φαντασία.
Είμαι χειροπιαστή, μ' ανθρώπους , πλούτο και νομοθεσία,
Μια χώρα όπου καθείς σοφός πηγαίνει:
Το όνομά μου είναι τώρα  Ε υ τ ο π ί α.*

΅The weeping angel boy" , Αλφρ. Ντύρρερ

*Τhomas More , Ουτοπία, εκδόσεις Κάλβος, μτφρ Γ. Καραγιάννη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου