Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018

"Ατυχήσασα" συμμετοχή...


                                            (μήνυμα σε μπουκάλι)





Παραμονές του 2018 και δικτυακός τόπος, σχέσιν έχων με το βιβλίο και την φιλαναγνωσία, προκήρυξε διαγωνισμό ...μικροδιηγήματος (όπως λέμε: μικροκλίμα, μικροΐνες, μικροσωματίδια;). Σε 10 λέξεις θα έπρεπε να χωρέσεις το μικρότατο χάι-κου διήγημά σου. Το θέμα: "Μήνυμα σε μπουκάλι"... Ήτοι:  πειθαρχία-συμμάζεμα-λιτότης-ολιγολογία.  Δια τους βερμπαλίζοντες αποτρεπτικό λίαν. Για τους ταλαντούχους των σλόγκαν, του ...βορείου φλέγματος, του σαρδόνιου υπαινικτικού υπομειδιάματος, των συνθηματικών ερωταποκρίσεων του facebook  ή του twitter, ίσως βολικό πολύ. Τόλμησα: 100 [ακριβώς...]  λέξεις. Δεν βρέθηκα ανάμεσα στους 3 που "νίκησαν" αλλά ούτε και στους 50 που διακρίθηκαν... Πάνω από 1200 οι συμμετέχοντες [Εθνική-πάνδημη γραφομανία... Πράγμα όχι απαραίτητα κακό...]

Το αφήνω τώρα εδώ για να μην μείνει έρημο το μικρότατο χειμωνιάτικο σπουργίτι:




Η επιστροφή



στον Γεράσιμο Δενδρινό



Mission imposible -Του αείμνηστου Χάρη Πανίδη.



Άκουγα τον εκδότη, που είχε τυπώσει κάποτε το μοναδικό βιβλίο που αξιώθηκα να γράψω, να μου λέει βαριεστημένα στο τηλέφωνο: «Το βιβλίο σας είχε απομείνει απούλητο στο υπόγειο όλα αυτά τα χρόνια. Κανείς δεν το ζήτησε. Τώρα, ή φεύγει για πολτοποίηση ή έρχεστε και το παίρνετε πληρώνοντας ένα μικρό ποσόν».



Ένιωσα πως αυτό που είχα στείλει κάποτε κλεισμένο μέσα στο βιβλίο μου, καθόλου δεν διέφερε από το μήνυμα σε μπουκάλι που ο απελπισμένος ναυαγός ρίχνει στο νερό. Το βιβλίο μου χωρίς να το διαβάσουν μήτε βράχια μήτε κύματα ‒αλλά ούτε και μάτια‒ επέστρεφε και πάλι άδοξα σε μένα…



8 σχόλια:

  1. εγώ γράφω,εσύ γράφεις,αυτός γράφει..Εμείς γράφουμε,εσείς γράφετε,αυτοί...μας γράφουν

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "[...] Και πάλι υπάρχει ο θάνατος ανάμεσά μας..."

      (από ποίημα του Jaroslav Seifert)

      Διαγραφή
  2. Κάνε το καλό και ρίξτο στο γυαλό.....!!! Κάποια στιγμή μπορεί κάποιος να διαβάσει το μήνυμα στο μπουκάλι ... ίσως και το βιβλίο αφού το έσωσες από την πολτοποίηση!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ δεν διέσωσα τίποτε, Αθηνά μου....
      (Μια στιγμή μονάχα κατέγραψα κάποιας διαδρομής και την οδύνη της).

      Διαγραφή
  3. "επέστρεφε......" άρα είχες την δυνατότητα να πάρεις τα βιβλία σου χωρίς να πολτοποιηθούν, να τα διαθέσεις κατά το δοκούν η να τα διαφυλάξεις η να τα χαρίσεις...!!! Κατέγραψες την πίκρα σου και μας άφησες περιθώριο να δώσει ο καθένας από εμάς το τέλος που θέλει...!!! Καλοτάξιδο το διήγημα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επαναλαμβάνω... για να γίνω πιο κατανοητός...
      ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΟΥ ΒΙΩΜΑ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΔΙΗΓΗΜΑΤΟΣ
      ΔΕΝ υπάρχει περίπτωση [μέχρι σήμερα] εκδότης να μου ζητησει να πολτοποιήσει βιβλία μου επειδή εγώ ΑΥΤΟΕΚΔΙΔΟΜΑΙ -σε "ιδίοις αναλώμασιν" παραγωγές...
      Επομένως ο μόνος που θα πολτοποιήσει θα 'ναι ο χρόνος!

      Διαγραφή
  4. Ίσως εγώ πρέπει να διευκρινίσω ότι θεωρώ διάσωση την ανάρτηση του διηγήματος στο οποίο περιγράφεται μια πιθανή υποθετική διάσωση!!! Είναι πολύ καλό το ότι γράφεις ανεξάρτητα από τα βραβεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φαντάζομαι ότι ο επόμενος διαγωνισμός μικροδιηγήματος θα είναι με μονοσύλλαβες λέξεις. Έτσι.. για να πιστωποιήσουμε τον εξαμερικανισμό μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή