Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

"L’ Inferno" στην (πρώην) οδό Ανθέων…

 



Να βιάζεσαι να γυρίσεις σπίτι και η Μεγ. Αλεξάνδρου κάθε απόγευμα ένα στούπωμα. Μια οδός που γίνεται σαν στόμιο κλεψύδρας, σχεδόν αδειάζοντας στάγδην τα αυτοκίνητα, εκεί στο ύψος του Γερμανικού προξενείου. Κι ύστερα, στην  Ανθέων, ξανά τα ίδια. Ευτυχώς τέτοια ώρα που επιστρέφω, στο Τρίτο διαβάζει η Ζατέλη το «Με το φως του λύκου επανέρχονται» και αφαιρούμαι. (Χωρίς να ξεχνώ να της διορθώνω τα λάθος πραγματολογικά της. Για παράδειγμα: που μπερδεύει το βιτριόλι με το κεζάπι). Αλλά σήμερα έχω πιάσει από νωρίς κουβέντα σε ανοιχτή ακρόαση με τον φίλο Γ.Δ. οπότε κι η έκπληξη μου προκύπτει κι αυτή σε …ζωντανή αναμετάδοση:

       Πρώτα μου ήρθε σαν «από το πουθενά» μέσα στην καμπίνα εκείνη η γνώριμη μυρωδιά της καυτής πίσσας. Που την περιμένεις καλοκαίρι κι όχι Οκτώβρη μήνα. Κι ύστερα, σα να βρέθηκα στην είσοδο ναού σκοτεινού. Μια σιωπηλή παρουσία όλο απειλή μπροστά μου. Και σαν ακούνητο. Θαρρείς κάποιο απορριμματοφόρο του Δήμου, με επιπεδωμένο και ολόμαυρο το πίσω του μέρος, ετοιμαζόταν να με καταπιεί ολόκληρο μαζί με το αυτοκίνητο… Άχνιζε ατμούς ζεστούς η είσοδος, και έτρεχαν χοντρές σταγόνες, όπως σε ιδρωμένη πλάτη μαύρου αλόγου, προτού πέσουν στο οδόστρωμα. Δυο κόκκινα μάτια σφηνωμένα λες σε σκοτεινές κόγχες σπίθιζαν στο υπέρθυρο!

        Κόλαση τι είναι; Να θέλεις να είσαι εγκαίρως στο σπίτι και να σου κλείνουν το δρόμο; Ναι, αν πάσχει κανείς από κρίσεις πανικού και κλειστοφοβία. Κόλαση ίσως είναι (το χαβά μου εγώ) να ανακαλύπτεις όρθρου βαθέος πως… «κι άλλος» Δραγούμης «απεκρύβη» (τι, πως, ποιοι και γιατί μην τα ξαναλέμε. «Άρρωστα» πράγματα μου είπε ο Η.Λ.Π. Και, ναι, μόνον έτσι εξηγείται!). Κόλαση είναι πάλι να ξέρεις ότι καμμιά 40αριά άνθρωποι θα ξεψύχησαν και σήμερα στις ΜΕΘ αλλά το βράδυ θα δεις αποκαρδιωμένος στο emvolio.gr πως έγιναν μόλις και μετά βίας 17.000 εμβολιασμοί και πως οι 10.000 αντιστοιχούσαν σε αναμνηστικές δόσεις… (Κι άλλα πολλά βέβαια είναι κόλαση σε τούτη τη χώρα, σ’ αυτή τη ζωή…)

       Σήμερα όμως θαρρώ πως αντίκρισα τις πύλες της. Μπροστά μου το όχημα της οδοποιίας με τον «βραστήρα» της πίσσας τις παράσταινε τέλεια. «Στάσου», είπα στον Γεράσιμο, «κλείνω να τις  φωτογραφίσω  και σε καλώ ξανά»…

Σας τις δείχνω κι εσάς με την ευκαιρία… 

 

 

1 σχόλιο:

  1. Γ.Σκαμπαρδώνης: "Νυχτερινή ασφαλτόστρωση"...από τη συλλογή ΝΤΕΠΟ. Η δική σου μεσημεριάτικη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή