Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024

57 άδειες φωλιές…

 

 



Δεῖτε λοιπόν, ἀναγνῶστες, ἀκροατές, προσκυνητές, ὅ,τι καὶ νὰ εἶστε ἐσεῖς ποὺ πλησιάζετε στὸν τάφο μου, πὼς παίρνονται οἱ ἀποφάσεις ὅταν βιάζει ὁ χρόνος καὶ ἡ ἱστορία ἐκβιάζει. Πάντοτε θὰ μποροῦσε νὰ ἔχει συμβεῖ τὸ ἐντελῶς ἀντίθετο ἀπ’ αὐτό ποὺ καταγράφει τὸ χρονικό. Πάντοτε.

Κάρλο Φουέντες,

Η πορτοκαλιά ή οι Κύκλοι του χρόνου

 

Έχουμε έναν πρώην υπουργό που ντρέπονταν …για λογαριασμό των συνδικαλιστών που αμφισβήτησαν  (πριν το «δυστύχημα») την ασφάλεια των –ιταλικών- σιδηροδρόμων της Ελλάδας. Και κουνούσε το δάκτυλο. Και που κάποτε επαίρονταν ότι απενεργοποιεί τη ζώνη ασφαλείας όταν μπαίνει στο αμάξι του. Που τώρα επαίρεται πως ο λαός, ψηφίζοντάς τον, έδωσε την απάντηση. Και διατηρεί ακεραία την ασυλία του.

Έχουμε έναν ανεπαρκή Σταθμάρχη. Απενεργοποιημένους σηματοδότες και ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας νεκρά.

Μουγκή διοίκηση στην ιδιοκτήτρια Εταιρία των τραίνων.

Έναν πρώην Περιφερειάρχη που μπαζώνει άρον άρον το μέρος σε έκταση δυο στρεμμάτων «προτού πλακώσουν οι πραγματογνώμονες».

Έναν μη ανευρεθέντα νεκρό. Έναν ζωντανό  σε κώμα. Ένα χρόνο...

Τολουόλιο και ξυλόλη στα βαγόνια.

Έναν λάβρο  πρόεδρο της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής  (τέτοιον χυδαίο τζόρα μηδέποτε αντίκρισε το μάτι μου) που κλείνει άρον άρον τη συζήτηση.

Και νέο πραγματογνώμονα. 

 

Εν τω μεταξύ τα τραίνα συνεχίζουν να ταξιδεύουν. 

Κι οι νεκροί έχουν αφήσει πίσω τους νεκρούς γονείς. 

Και τα νιάτα τους που δεν έζησαν:  άδειες φωλιές...  

 

 

  

2 σχόλια:

  1. Εξαιρετικό το κείμενο σας κύριε Τσίγκα. Επισημαίνει όλες τις αδυναμίες, τις εγκληματικές αβλεψίες και παραλείψεις ενός αδιάφορου και ψηφοθηρικού μόνο κρατικού μηχανισμού . Και το χειρότερο, την ασυνειδησία πολιτικών προσώπων – δυστυχώς εκπροσώπων μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάσχος Μανδραβέλης (Καθημερινή)
      [ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ]
      [...] Πριν από ένα χρόνο, και λίγες μέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, αποκαλύφθηκε ότι κάποιος έσβησε με μπλάνκο ένα κρίσιμο στοιχείο. «Κάθε σταθμάρχης μετά τη βάρδιά του παραδίδει και παραλαμβάνει ο νέος και αυτή η παράδοση – παραλαβή εντυπώνεται εγγράφως στο αντίστοιχο βιβλίο. Μετά το συμβάν, η ώρα παράδοσης – παραλαβής διορθώθηκε με μπλάνκο», είπε στην απολογία του ο προφυλακισμένος σταθμάρχης Λαρίσης («Καθημερινή», 10.3.2023).

      Τούτες τις μέρες ανακαλύψαμε κι άλλα γράψε-σβήσε. Τα βίντεο από τις κάμερες των σταθμών που πέρασε το μοιραίο τρένο, το τι φόρτωσε, δεν υπάρχουν πια. Σβήστηκαν, λέει, για να γραφούν νέες διελεύσεις τρένων που ευτυχώς δεν είχαν τραγική κατάληξη. «Δεν μας τα ζήτησε κανείς», ήταν η δικαιολογία, και γι’ αυτό ουδείς έσπασε το «δοντάκι της κασέτας» για να ξέρουν οι χαροκαμένοι τι ακριβώς συνέβη.

      Δεν θα ασπαστούμε θεωρίες τού «κάτι μας κρύβουν και δεν μας το λένε». Οπως είχε πει κάποιος, «ποτέ μην αποδίδεις σε συνωμοσία κάτι που μπορεί να εξηγηθεί από τη βλακεία» και στην περίπτωσή μας από τη δημοσιοϋπαλληλία. Στον «Πύργο του Δέλτα», που γράφαμε τις προάλλες («Καθημερινή», 4.2.2024), ακόμη κι αν κάποιος σκέφτηκε να κρατήσει τα βίντεο διότι μπορεί να χρειαστούν στην έρευνα, σίγουρα αναθεώρησε: «Ασ’ το καλύτερα, αφού δεν προβλέπεται». Εδώ χρειάστηκε κοτζάμ τροπολογία στη Βουλή για να μπορέσουν οι ανακριτές να ακούσουν τα ηχητικά του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη, διότι αυτό προβλεπόταν μόνο για τα αεροπορικά δυστυχήματα. Πάλι καλά να λέμε που δεν σβήστηκαν κι αυτά…

      «Αυτή είναι η Ελλάδα», που είχε πει ένας πρωθυπουργός…

      Διαγραφή